Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

keskiviikko 16. joulukuuta 2020

Jumalan karitsa, Jeesus

Joh. 1:29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

Jes. 53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut

1Kor. 5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

1Piet. 1:19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,

Joulun aika on tulossa, jota vietetään Jeesuksen syntymän vuoksi. Vaikka Jeesus syntyi todellisuudessa syksyllä Lehtimajan juhlien aikaan.
On hyvä syventyä muistelemaan ja tutkimaan sydämen tilaa näin Joulun aikaan. Missä sinun sydämesi on? Onko se vain näissä maallisissa vai mietitkö, mihin laitan toivoni? Jeesus tuli, että sinä ja minä voisimme saada syntimme anteeksi ja päästä iankaikkiseen elämään hänen yhteydessään. Jeesus sanookin sanassaan, ettei ole muuta tietä Isän luo kuin Jeesus.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut

Room. 5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet

Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Joh. 10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Hebr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne."

Tänään on siis pelastus tullut mahdolliseksi myös sinulle! Älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä! Sillä huomisesta me emme tiedä mitä se tuo tullessaan.
Miten tämä on mahdollista?

Sano ääneen ja sydämestäsi:

Rakas Herra Jeesus tule sydämeeni. Anna kaikki syntini anteeksi. Pese minut puhtaaksi. Vapauta minut Jeesus, kiitos että kuolit puolestani. Uskon, että nousit ylös kuolleista ja tulet jälleen takaisin minua varten. Täytä minut Pyhällä Hengellä! Ja anna minulle halu oppia tuntemaan Jumalaa ja rohkeus kertoa Jeesuksesta muillekin!
Olen nyt pelastunut, olen uudestisyntynyt, olen saanut anteeksi ja olen matkalla taivaaseen, koska Jeesus asuu sydämessäni, kiitos Jeesus

Jos rukoilit tämän rukouksen sydämestäsi, usko että Jeesus tuli sydämeesi asumaan ja sait syntisi anteeksi. Jumalan palvelijana julistan sinulle sinun syntisi on anteeksi annettu ja olet matkalla taivaaseen. Olet uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Juuri tätä varten Jeesus syntyi maailmaan, että sinä ja minä voidaan kerran olla yhdessä Jumalan luona taivaassa.

Ei kommentteja: