Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

maanantai 28. lokakuuta 2019

Kirje Kristuksen seurakunnalle!



„Jolla on korva, se kuulkoon mitä Pyhä Henki sanoo
seurakunnalle!“

Kirjoittaja, vastaanottaja ja tervehdykset

Werner Woiwode, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija,
tervehtii
kaikkia jotka ovat vastaanottaneet saman arvokkaan uskon Jumalamme
vanhurskauden ansiosta sekä Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta.

Armo ja rauha tulkoot runsaana osaksenne, jonka Jumalan ja meidän Herramme
Jeesuksen Kristuksen tunteminen antaa. (2. Piet. 1:1-2 mukaan)

Se mitä olen, olen vain Jumalan armosta ja Hän itse on se joka ilmestyi
minulle 34 vuotta sitten Isänä. Sitä edelsi elämää mullistava, radikaali
kohtaaminen ylösnousseen Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Silmänräpäyksessä, syvän murtumisen jälkeen, olin vapaa 15 vuotta
kestäneestä alkoholi- ja huumeriippuvuudesta: Olin uudestisyntynyt!

Tässä kirjeessä on kyse sanomasta Jeesukselta Kristukselta hänen
seurakunnalleen. Ne jotka todella kuuluvat hänelle, mutta myös niille,
jotka sanovat olevansa osa Herran seurakuntaa mutta eivät aavista, että
ovat sen ulkopuolella.

Nämä ovat Herran sanat, jotka kuulin:
„Seurakuntani on hätätilassa!“

Ruumiini on vakavan ja hengenvaarallisen sairas. Mutta ette usko sitä. Ette
edes tunnista sitä, koska nukutte ja olette liian kiireisiä. Se on
omahyväisyyden, itsekkyyden, omien päätösten ja haaleuden unta. Ja muut
eivät kuule, koska he ovat uskonnollisten, lihallisten ja sielullisten
tekojen vankeja.

Tahdon kutsua teidät takaisin luokseni, koska rakastan teitä, koska teidän
tulee kuulua minulle ja jotta teistä tulee sitä mitä teidän täytyy olla ja
teette sitä, mitä varten olen teidät kutsunut! Tahdon valmistella monia
teistä uudelleen, koska tämänhetkisessä tilassa moni teistä on kadoksissa,
vaikka olette vakuuttuneita siitä, että olette pelastuneita.
On kolme osa-aluetta joilla teidän täytyy herätä todelliseen elämään ja
joilla tahdon kutsua teidät takaisin:

Ensimmäinen osa-alue:
Se minulla on teitä vastaan, että olette hylänneet ensimmäisen rakkauden.
Kääntykää ja tulkaa takaisin ensirakkauteen!
Koska minut, elämän veden lähteen olette hylänneet ja olette sen sijaan
kaivaneet reikäisiä, haisevia vesisäiliöitä. Tulkaa kaikki, jotka olette
väsyneitä ja kannatte taakkoja. Minä virvoitan teidät. Annan teille kodin.
”Pysykää minussa ja minä pysyn teissä” (Joh 15:4)
Tahdon kutsua teidät takaisin syvimpään kaikista rakkaussuhteista. Isäni ja
minä kaipaamme syvästi tällaista suhdetta, jonka kautta tahdomme ilmestyä
teille.

Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen
Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. (Joh. 17:3)

Mitä paremmin ja syvemmin tunnette minut, sitä voimakkaampi ja intohimoisempi rakkautenne on.
Usein saatte paljon tietoa minusta ja Isästä, mutta olette kaukana minun tuntemisestani.
Jotta voi tuntea jonkun ja oppia rakastamaan häntä, on olemassa vain yksi tie: Meidän täytyy
viettää aikaa yhdessä. Odotamme teitä ja tahdomme viettää aikaa kansanne,
jotta voitte oppia tuntemaan meidät. En ole koskaan jättänyt teitä
epätietoisiksi siitä, mitä tarkoittaa rakastaa minua ja Isää ja tuntea
meidät.

”Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa
minua.”
(Joh. 14:21)
Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani.”
(Joh. 15:10)

Sen vastakohta on yhtä selkeä ja yksiselitteinen.
„Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani.“ (Joh. 14:24)

Rakkautenne mittapuu Isääni ja minua kohtaan ei siis ole se, kuinka
usein todistatte rakkauttanne ja miten hienosti laulatte meille
ylistyslauluja. Eikä se miten paljon hyvää teette, vaan ennen
kaikkea se, että olette iloisen kuuliaita minun säädöksiäni kohtaan.
On syvän häpeällistä, mitä ”kristityn” etiketin taakse piiloutuu.
Sisältö ei ole sitä, mitä päälläpäin lukee. Kutsutte itseänne
kristityiksi, mutta teissä on vähän tai ei mitään, missä minut voisi
nähdä tai tunnistaa. Vielä kerran kolkutan sydämenne ovia ja pyydän
päästä sisälle (Ilm. 3:20).
Moni teistä jättää minut oven
ulkopuolelle. Joidenkin luona saan vierailla silloin tällöin. Mutta
en tahdo olla vain vieras joka saa tulla kylään silloin tällöin.
Minä olen omistaja! Minulle kuuluu ”temppeli” – oli se teidän
ruumiinne tai koko seurakunta. Seurakunta on minun, minun ruumiini
ja teidän tulee olla eläviä jäseniä ruumiissani. Siksi voitte
omistaa minut joko kokonaan tai ei ollenkaan. Ja samalla voitte
antaa itsenne minulle joko kokonaan tai ette ollenkaan. Lopunaikoina
tulee olemaan niin, että ne jotka väittävät uskovansa minuun mutta
eivät ole valmiita antamaan elämäänsä minulle kokoaan, tulevat
olemaan todellisten seuraajieni suurimpia vihollisia ja vainoojia.
Sanon sen teille selvästi:

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä
minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. (Matt. 16:25)
”Siksi rakkaat, kuulkaa ja valmistautukaa. Lähtekää liikkeelle ja tulkaa
takaisin luokseni!”

Toinen osa-alue:
Olen sitä vastaan, että olette kääntyneet pois minun sanastani. Tulkaa
takaisin sanani luo.

„Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa
Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on
syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. (Joh. 1:1-3)

Näiden sanojen tulee näyttää teille, mikä voima sanassani on: sen täytyy
ohjata teitä ja johtaa teitä vielä suurempaan nälkään sanaani kohtaan.

”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen
kirkkauttaan.” (Joh. 1:14a)

Tässä on hyvin selvää, että sanaani ei voi erottaa minusta. Se joka
irrottaa itsensä sanastani, erkaantuu minusta ja Isästä. Jos haluatte oppia
tuntemaan meitä paremmin ja syvemmin, se tapahtuu ensisijaisesti sanani
kautta. Te luette, kuulette ja näette, kuka olen, millainen olen ja mitä
teen. Se on avoin katsaus sydämeeni, ajatuksiini, tunteisiin, luonteeseeni
ja olemukseeni. Miten voitte milloinkaan tuntea minut ja oppia rakastamaan
minua, ilman että tunnette sanaani ja rakastatte sitä? Päivin ja öin sanat
ympäröivät teidät kaikissa muodoissa: televisiossa, sanomalehdessä,
tekstareissa, WhatsAppissa, sähköposteissa jne. Jokainen sana vaatii
huomiotanne, tunkeutuu ajatuksiinne ja aisteihinne ja tekee teistä orjia ja
vankeja. Tästä hektisestä, eksyksissä olevasta ja riippuvaiseksi tekevästä
olotilasta joka lisääntyy koko ajan, kutsun teidät takaisin sanaani.

Kutsun teidät ikuisen sanani rauhaan. Sanoja, joissa asuu luomisvoima – yhteydessä
Pyhään Henkeen. Minä puhun ja se tapahtuu! Niin kipeästi kuin tarvitsette
minua itseäni, tarvitsette minun sanaani. Monilla teistä on sana, mutta
ette kuule ettekä lue sitä. Jotkut jopa lukevat sitä, mutta eivät tee mitä
siinä sanotaan. Silloin siitä tulee täysin arvoton ja voimaton.

'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee
Jumalan suusta.'" (Matt. 4:4)

„Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.“ (Matt. 24:35)

Miten voitte oppia ja saada viisautta ilman minun sanaani?
Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen
opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon
mukaiseen elämään. Näin Jumalan ihmisestä tulee täydellinen ja kaikkeen
hyvään kykenevä. (2. Tim. 3:16-17)

Miten voitte lisääntyvän pimeyden keskellä olla varmoja, että olette
oikealla tiellä ja pysytte sillä tiellä?
Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni, se on valo minun
matkallani. (Psa 119:105)

Näette: Jos käännytte pois minun sanastani, teistä ei koskaan tule Isänne
kypsiä poikia ja tyttäriä. Te joudutte eksyksiin; ehkä jopa ikuisesti. Kuka
teistä todella haluaa että näin tapahtuu? Seuraus tulee olla että käännytte
takaisin sanani puoleen.
”Kääntykää, lähtekää liikkeelle ja palatkaa sanani pariin.”

kolmas osio:
Olen sitä vastaan, että olette irtaantuneet juuristanne. Kääntykää takaisin
ja ymmärtäkää juurenne, jotka ovat juutalaisissa ja Israelissa.
„Sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta.” (Joh. 4:22)

Rakkaat lapset, teidän veljenne Paavali selittää teille Roomalaiskirjeessä,
mitkä juurenne ovat. Ensinnä hän tekee selväksi, että en ole missään
nimessä hylännyt kansaani:
”Kysyn siis: ei kai Jumala ole hylännyt omaa kansaansa? Ei toki! Heidän
lankeemuksensa on avannut pelastuksen muille kansoille, ja näin juutalaiset
ovat saaneet aiheen kadehtia niitä.” (Room. 11:1+ 11)

Sitten hän selittää tekoni valitun kansan Israelin ja kansakunnista
tulevien uskovien parissa jalon öljypuun vertaiskuvan avulla. Israel on
jalo öljypuu. Tottelemattomuutensa vuoksi tästä puusta katkaistiin joitakin
oksia. Armoni ansiosta on myös teidät, uskovat kansakunnista, istutettu
epäjaloina oksina jaloon öljypuuhun ja elätte saman juuren varassa.
Varoitan teitä samalla, että ette saa asettaa itseänne sen (juuren)
yläpuolelle.

Koska:
”Muista, että sinä et kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.”
Teidän täytyy ymmärtää, rakkaat pojat ja tyttäret, että olette istutettuja
oksia ja teidän täytyy pysyä juuressa, jotta voitte elää. Kirkkoisä
erkaantuivat tietoisesti kaikesta juutalaisuudesta. Minun elävä
seurakuntani, joka koostui vain ihmisistä jotka kuuluivat Israelin kansaan,
johon liittyi myöhemmin myös ei-juutalaisia seuraajia, muodostui kuollut
kirkko, koska se erkaantui juutalaisista juuristaan. Siten seurakunta on
menettänyt tähän päivään mennessä koko voimansa.

Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. (Ilm. 3:1)

Korvausteologia syntyi ja tartutti Euroopasta käsin koko seurakunnan ympäri
maailmaa. Se sanoo, että olen hylännyt ja tuominnut juutalaiset/Israelin,
ja että te, kristillinen kirkko, olette saaneet heidän paikkansa minulta.
Tämä on hirveä valhe ja harhaoppia. Minä, Israelin Jumala, tein jo uskon
isälle Abrahamille ja hänen siemenelleen lupauksen (eli
juutalaisille/Israelille):

”Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua
kiroavat." (1. Moos. 12:3)

On hirvittävä tragedia, että irtaannuitte juuristanne ja että teistä on
tullut jopa kirous heille. En ole koskaan salannut suunnitelmia ja
aikomuksiani, joita minulla on heitä ja teitä varten:

„Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut
lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä (ja kadoksissa).
Kristus on meidän rauhamme. Hän on tehnyt nämä kaksi ihmisryhmää
(juutalaiset ja pakanat) yhdeksi ja kuolemallaan hajottanut niitä
erottaneen vihollisuuden muurin. Hän on avannut meille molemmille pääsyn
Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina. (Efe 2:13-18, otteita)

Te molemmat olette yksi uusi ihminen, seurakuntani, koostuen juutalaisista
ja pakanoista jotka uskovat minuun, Jeesukseen Kristukseen. Te kuulutte
yhteen; yksi perhe jolla on sama Isä, Israelin Jumala. Minä itse olen
maksanut kalliin hinnan tämän sovinnon puolesta ristinkuolemani kautta ja
tein sovinnosta mahdollisen.

Mutta mitä te ”kirkkona” olette tehneet?

Sen sijaan että olisitte rakastaneet heitä, kunnioittaneet ja ottaneet heidät
vastaan, olette kironneet, kavaltaneet, karkottaneet, syrjäyttäneet,
häväisseet, levitelleet valheita heistä, vainonneet, kohdelleet kaltoin,
murhanneet ja teurastaneet heitä. Ja tämä kaikki minun nimessäni,
juutalaisten kuninkaan ja takaisinpalaavan messiaan nimessä. Mitä olette
tehneet? Mitä hirveää epäoikeudenmukaisuutta olette harjoittaneet heidän
keskuudessaan! Viha, mutta myös välinpitämättömyys valittua kansaani
Israelia kohtaan jatkuu tähän päivään mennessä. Ette saa suvaita sitä
seurakunnassani, teidän täytyy tuoda se esille ja poistaa se juurineen
kaikkineen! He ovat ”esikoiseni, silmäteräni”. Ette varmaan voi käsittää
koko syvyydessä, mitä teette minulle ja Isälle, kun vastustatte vanhempaa
veljeänne ja ette näe mitä hirvittäviä seurauksia sillä on.
Siksi, rakkaat lapset, kutsun teitä:

„Tulkaa, lähtekää liikkeelle, kääntykää ja tulkaa takaisin ja ymmärtäkää
mitkä juurenne ovat.”

Tähän päättyy Herran sanoma, jonka hän antoi minulle.

Werner Woiwode
Sveitsissä heinäkuussa 2019


”Hetki on lähellä. Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen
rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä
edetköön pyhyyden tiellä. Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon
jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. (Ilm. 22:10-12)

Siunauksen toivotuksia ja terveisiä

”Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko
olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette
nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. Hän, joka teitä
kutsuu, on uskollinen ja pitää lupauksensa. Veljet [ja siskot],…Herran
nimeen minä vaadin, että luette tämän kirjeen kaikille veljille.
Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne" (1 Tess. 5:23-28)

Voitte vapaasti jakaa , miten koette

Ei kommentteja: