Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 3. maaliskuuta 2017

Ota joka päivä ristisi

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Luukas 9:23‭-‬26 FB38

Minun tulee joka päivä ottaa risti ja seurata Jeesusta.
Me jokainen joudumme getsemanen öljypuristamoon, tahdommeko seurata Isän tahdossa vai omassa tahdossa?
Jeesuskin joutui tässä koetukeen ja oman inhimillisen ajatuksen ja Isän tahdon valintaan. Jeesus valitsi Isän tahdon ja niin tulee meidänkin valita Isän tahto.

Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä". Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani! Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
Matteus 26:39‭-‬41 FB38

Niin kuin opetuslapset nukkuivat eivätkä jaksaneet valvoa, samoin meillekin helposti käy jos emme valvo omaa vaellustamme.

Getsemane on paikka, jossa meitä koetellaan.
Ristin seuraaminen tai oman tahdon jättäminen ristille on varmin "tapa" seurata Jeesuksen esimerkkiä.

Tänään on mahdollista sille yhteydelle, antaa oma tahtoelämä Jeesukselle.
Saadaan tänä päivänä sanoa: Annan oman elämäni sinun käsiisi Isä Jeesuksen nimessä. Tunnustan syntini, pese minut puhtaaksi! Kiitos Jeesus! Seuraan sinua ja tunnustan suullani Jeesuksen Herrakseni ja Vapahtajakseni.
Kiitos Jeesus!

Nouse Suomi

Ei kommentteja: