Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 17. maaliskuuta 2017

Lapseuden asema

Luuk.15:21-32
15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.'
15:22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa
hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
15:25 Mutta hänen vanhempi poikansa oli pellolla. Ja kun hän tuli ja lähestyi kotia, kuuli hän laulun ja karkelon.
15:26 Ja hän kutsui luoksensa yhden palvelijoista ja tiedusteli, mitä se oli.
15:27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin.'
15:28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
15:29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
15:30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
15:31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
15:32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"


Lapseuden asema ei perustu ansioihin.

Toinen tuhlasi omaisuutensa ja eli syntisesti, toinen oli aina paikalla ja teki kaiken oikein. Isän lapsia molemmat. Syntinen katui ja tuli Isän luo ja sanoi: En ansaitse, että lapseksesi kutsutaan.
Mutta vanhempi veli sanoi: Niin monta vuotta olen sinua palvellut....

Isä sanoi: Kaikki mikä on minun on myös sinun ja nuoremmalle: Sinä olit kuollut ja sinä palasit, juhlitaan, koska palasit elävänä.
Molemmat on Isän lapsia ja se ei millään tavalla perustu siihen mitä lapset tekevät.
Me olemme myös lapseuden asemassa, ei tekojen tai ansioiden perusteella, vaan aseman perusteella.
Muista siis tämä, olet Jumalan lapsi ja sinut on oksastettu Jeesuksessa perheeseen.

Sinulla on asema perheessä. Ja perheen varallisuus on käytössäsi.

Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun. Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Luukas 15:31‭-‬32 FB38


Ollaan siis turvallisella mielellä tänään ja tulevina aikoina Isän lapsina. Iloitaan ja riemuitaan!



Ateistin todistus
"Ihmettä hakemassa
”Ihmeiden aika”. Ruoholahden sillalla Riitta Sintonen huomasi suuren mainoksen olympiastadionilla pidettävästä tapahtumasta. Kotona hän luki Ilta-Sanomista, että amerikkalainen evankelista David Herzog oli tulossa Suomeen. Sairaille luvattiin ihmeparantumisia."

Ei kommentteja: