Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

torstai 17. lokakuuta 2013

Odotus palkitaan!

Odottavan aika on pitkä, mutta odottaminen kannattaa kun on kysymys Jumalan johdatuksesta! Monesti me hätäilemme aivan suotta, mikä aiheuttaa vain ja ainoastaan pään vaivaa ja hermoilua. Sananl. 10:28 Vanhurskasten odotus koituu iloksi, mutta jumalattomien toivo hukkuu.

Äidin ja isän odotus lapsesta, kestää normaalisti sen 9 kuukautta. Mutta joskus sekin aiheuttaa ongelmia, jos ei tulekaan raskaaksi vaikka olettaa, että kaiken pitäisi olla kunnossa. Silloin tuskastuu ja huolehtii, mikä tässä nyt on vialla? Onneksi siihen on saatavissa usein apua, mutta ei aina, jolloin on paikallaan mennä rukoukseen ja pyytää apua Jumalalta.

Jumalan apu voi olla toisenlainen kuin mitä olisi toivonut, mutta silloin Hän auttaa muuten elämässä eteenpäin. Vaikka meillä on Raamatusta tietoa Jumalan puuttumisesta näihin ongelmiin mm.1 Moos.11:30 Mutta Saarai oli hedelmätön, hänellä ei ollut lasta. Saara sai iällisenä ollessaan vielä pojan. 1 Moos.17:19 Niin Jumala sanoi: "Totisesti, sinun vaimosi Saara synnyttää sinulle pojan, ja sinun on pantava hänen nimekseen Iisak, ja minä teen liittoni hänen kanssaan iankaikkiseksi liitoksi hänen jälkeläisillensä . Elisabeth sai myös iällisenä lapsen Luuk.1:7 Mutta heillä ei ollut lasta, sillä Elisabet oli hedelmätön; ja he olivat molemmat tulleet iällisiksi.
1:13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.


Jumala on voimallinen antamaan lapsen, vaikka olisi jo fyysisesti liian vanha saamaan lasta tai muuten ei ole mahdollista saada lasta. Jumala voi parantaa ihmisen olipa hän miltä elämän alueelta tahansa sairas.

On myös olemassa adoptiomahdollisuus lapsen saamiseksi.

Nämä ovat esimerkkejä lapsen saamisesta, mutta monesti joudumme odottamaan myös muissa asioissa. Jumala usein koettelee miten me reagoimme eri asioihin. Meistä se saattaa tuntua silta, että odotamme mielestämme liian kauan. Mutta Jumalan huolenpito ylettyy niin syvään tietämiseen, meidän kyvystämme hoitaa joitain asioita. Silloin Hän opettaa meitä niin kauan, että olemme valmiita.
"Kypsyminen" saattaa joillain kestää pitempään kuin toisilla, mutta olla turvallisella mielellä tarkoittaa sitä, että emme huolestu asioista.
Habakuk:2:3 Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy.

Ps.25:3 Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.

1 Kor.13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan
.

Ei kommentteja: