Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 14. syyskuuta 2012

Viikonloppu

Tänä viikonloppuna käymme Helsingissä Kampissa Salomoninkatu 17 D 2 kerros Pyhän Hengen viikonloppu-kokouksissa.
To-La kokoukset klo 19.00 Sunnuntaina sitten on taas Espoon Leppävaarassa Glo-hotellin 9 kerros klo 9.30 English language ja klo 12.00 Suomen kielinen kokous.

God first/Jumala ensin, on hyvä aloittaa viikko.

3Moos. 23:39
Mutta seitsemännen kuukauden viidentenätoista päivänä, kun te olette korjanneet maan sadon, viettäkää Herran juhlaa seitsemän päivää;
ensimmäinen päivä on levon päivä, ja kahdeksas päivä on myös levon päivä.

Jumala on ykkönen myös jokapäiväisessä elämässä. Jumalalle on ilo antaa ensimmäinen sija elämässä. Sen jälkeen tulee kaikki muu: perhe, koti, työ, palvelutehtävä jne

Ps. 100
1 Kiitosuhri-virsi. Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa.
2 Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa hänen kasvojensa eteen riemulla.
3 Tietäkää, että Herra on Jumala. Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa lampaat.
4 Käykää hänen portteihinsa kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten. Ylistäkää häntä, kiittäkää hänen nimeänsä.
5 Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.


Joh. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Hes. 34:31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."


Room. 12:11-21
11 Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa
12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.


Ei kommentteja: