Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Puhdas sydän

Ps. 51:12 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
Hes. 11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen
Matt. 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.


Tänään saimme opetusta puhtaasta sydämestä, se onkin todella tärkeää - pitää sydän puhtaana. Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

Psalmin kirjoittajan tavoin pyydän minäkin: Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. Mielen uudistuksen kautta meillä on mahdollisuus pitää ajatuksemme "kurissa" . Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

Ef.4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.


Ei kommentteja: