Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

maanantai 10. syyskuuta 2012

Väärin ymmärrettynä

Ei tunnu kivalta olla väärinymmärretty. Monesti me arvioimme toisia omista lähtökohdista. Omat kokemukset, lapsuudesta tai nuoruusvuosilta saattavat meidät ajattelemaan asioista aivan toisella tavalla, mitä se on todellisuudessa.
Tarvitsemme Jumalan huolenpitoa ja parantumista haavoista, joita on saattanut tulla matkan varrella. Mal. 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat. Jer. 33:6 Katso, minä kasvatan umpeen ja lääkitsen sen haavat, ja minä parannan heidät ja avaan heille rauhan ja totuuden runsauden.

On lohdullista tietää, että Jumala kaikessa hyvyydessään parantaa meitä - kun me annamme Hänelle kaiken hallintavallan elämässämme. Teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinkoja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat. Mal. 4:2

Meillekin, jotka olemme joutuneet väärinymmärretyiksi on koittava parantuminen: Jer. 30:17 Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä.'

1Piet. 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä
1Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta

Anteeksiantaminen on myös "väline" päästä pois siitä, että tuntuu mielessä pahalta. Mark. 11:25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne." Matt. 5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.

Jumala auttaa mielenuudistuksen kautta, kun pyydämme sitä häneltä.Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. Ef.4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
4:25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.


2Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. Kol. 3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.1Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

Olemme siis Jumalan kuva tässä maailmassa. Jumalahan sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; 1 Moos.1:26

Sentähden meillä on paras mahdollinen auttaja, kun otamme uskossa vastaan Jumalan - Jeesus Kristus on tie Isän luo. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Uskovana ihmisenä elämä Jeesuksessa Kristuksessa, on apu kaikissa elämän tilanteissa. Tapahtuipa meille mitä tahansa, me saamme olla varmoja siitä, että apu tulee. Raamattu sanoo myös: Älkää mistään murehtiko! Fil. 4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
4:8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
4:9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.


Ei ole siis mitään pelättävää - rauhan Jumala on oleva meidän kanssamme!





Ei kommentteja: