Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

maanantai 13. lokakuuta 2014

Seikkailupäivä, matkalla

Seikkailua tänään metrolla Itäkeskukseen ja sieltä bussin 54 kuljettaessa meitä Kannelmäkeen ja siellä Kauppakeskus Kaareen. Matka kesti ehkä 40 min. Viivyimme muutaman tunnin kierrellessämme Kauppakeskuksessa, jossa on suurin Prisma Suomessa.

Paluumatka olikin sitten jo pidempiaikainen. Ensin bussilla 554, joka kierteli kehä ykkösen molemmilla puolilla, sitten huomasin Malmin asemalla, että siitähän kulkee bussi 78 Vuosaareen ja niin hyppäsimme 554:sta pois ja juuri samalla tulikin jo bussi 78 ja ei muuta kuin kyytiin. Tämä myös kulki kierrellen ja kaarrellen. viimein kotiinkin päästiin. Kotimatka kesti nyt noin 1,5 tuntia. Eli kaksinkertainen matka-aika menomatkkan verraten, mutta monta yksityiskohtaa vaiherikkaampana.


Mutta mitäpä tuosta, näin eläkeläisenä on aikaa kierrellä ja katsella asuinkaupunkiamme. Mutta entäs jos olisi vielä työssä ja matka kestäis noin kauan joka päivä?

Olikin jo nälkä kun saavuimme kotiin. Onneksi pikaruokaa sai nopeasti. Onneksi söimme patongit kahvilassa kahvikupposen ääressä.

Matkaan liittyviä Raamatun kohtia:

Matt.15:32 Ja Jeesus kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi: "Minun käy sääliksi kansaa, sillä he ovat jo kolme päivää olleet minun tykönäni, eikä heillä ole mitään syötävää; enkä minä tahdo laskea heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla."

Luuk. 11:6 sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä';

Joh. 4:51 Ja jo hänen ollessaan paluumatkalla hänen palvelijansa kohtasivat hänet ja sanoivat, että hänen poikansa eli.

Ap.t. 9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

3Joh. 1:6 He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.

Ei kommentteja: