Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

maanantai 16. joulukuuta 2013

Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima!

Matt. 22:2 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

Room.1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Jumalan voima ilmestyy vielä tänäänkin monilla eri tavoilla

Ilm. 1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle.
1:2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!

Aika on lähellä! "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle,ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle." (Ilm.1:1)

Enkelin kautta tuli tieto, jonka Jeesus lähetti Johannekselle. Enkelit ovat uudessa testamentissakin palvelukseen lähetettyjä, emme tiedä vielä kuin pikkuisen siitä, mitä varten enkelit on lähetetty. Minusta on saivartelua sanoa, ettei enkeleillä muka olisi tehtävää tässä ajassa. Raamattu sanoo selvästi: Ette tunne kirjoituksia, mutta ymmärrys lisääntyy kun tutkitte kirjoituksia.

Dan. 12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.

Jumalan voima ilmestyy suuremmalla tavalla lopunaikana.

Dan.8:15 Kun minä, Daniel, olin nähnyt tämän näyn ja koetin sitä ymmärtää, niin katso, minun edessäni seisoi miehen muotoinen olento.
8:16 Ja minä kuulin ihmisen äänen Uulain keskeltä, ja se huusi ja sanoi: "Gabriel, selitä tälle se näky!"
8:17 Silloin hän tuli aivan lähelle sitä paikkaa, jossa minä seisoin; ja hänen tullessansa minut valtasi pelko, ja minä lankesin kasvoilleni. Ja hän sanoi minulle: "Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa lopun aikaa."

Joh. 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö
14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

Mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Näin sanoi Jeesus niille, jotka uskovat häneen. Uskova voi siis pyytää enkeleitäkin tekemään Jeesuksen nimessä asioita. Mitä hyvänsä te anotte!

Joh.14:14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Olkaa siunattuja Jeesuksen nimessä!

Ei kommentteja: