Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

lauantai 21. marraskuuta 2020

Suurin on rakkaus

Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

Yöllä näin unen, jossa lapsi syntyi sukuun, ja menin ostamaan pukua vastasyntyneelle. Ostin liian pienen, joten jouduin palauttamaan sen kauppaan..

Tällä on hengellinen merkitys..

Meidän omat ajatukset voi olla pieniä ja arvioimme tilanteita siitä lähtökohdasta käsin. Mutta Jumalan näkökulmasta käsin ne ovat merkityksellisiä ja suuria asioita, sillä hän näkee meidän sydämemme ajatuksetkin.

Jer. 32:19 suuri neuvossa ja väkevä teossa, sinä, jonka silmät ovat avoimet tarkkaamaan kaikkia ihmislasten teitä, antaaksesi itsekullekin hänen vaelluksensa ja hänen töittensä hedelmän mukaan;

Helposti vähättelemme itseämme ja toimimme sen mukaan...

Matt.28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Tämä on meidän tärkein tehtävä täällä maan päällä eläessämme, minkä te olette tehneet näille pienille, sen te olette tehneet minulle, sanoo Jeesus meille tänäänkin.

Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

Mutta kaikki mitä teemme älkäämme ottako siitä kunniaa itsellemme, vaan Jumalalle, sillä Raamattu sanoo:

5Moos. 32:3 Sillä minä julistan Herran nimeä; antakaa kunnia meidän Jumalallemme.

Meidän tulee siis julistaa evankeliumia kaikille ihmisille ja opetuslapseuttaa heitä, sanoohan Raamattu myös näin apostoli Paavalin suulla:

1Kor. 9:16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

1.Korinttolaiskirje: 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. 13:3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. 13:4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, 13:5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 13:6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; 13:7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 13:9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 13:10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. 13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. 13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Ilman rakkautta minä en voi tehdä mitään....

Ei kommentteja: