Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

torstai 11. tammikuuta 2018

Muistoja vuodelta 1996 - 1997



7.4.1996
Olimme eilen illalla Kaavilla, jossa oli puhumassa Aili Heinonen. Eräs nainen Leppävirralta parani selkäsairaudesta siinä kokouksessa.
Me koimme Ailin puheen aikana: Teidät lähetetään, teille avautuu toinen ovi!
Kun olin Ailin rukoiltavana tuli tämä Herran sana: Sinä lähdet siihen maahan, jota kieltä sinä puhut. Puhuin jotain Kiinankielen tapaista. Sitten puhuin uudelleen kielillä ja Aili sanoi: (eli suomensi) Hän puhui Pyhän Hengen vuodatuksesta, tulesta ja sanoi kuin olisin kaksiteräisellä miekalla iskenyt häntä. Minusta tuntui rukouksen jälkeen, kuin olisi akkua ladattu joillakin asioilla. Sanoma kielillä oli voimallinen ja Herra puhui: Tuli syttyy, Herra lähettää ja sytyttää täällä olevia!

8.4.1996
Minulla on rauha ja syvä odotus, mitä tapahtuu seuraavalla Venäjän matkalla?

Ps.51:9 ”Puhdista minut isopilla, niin tulen lunta valkeemmaksi.”
Olin nukkumassa ja minulla oli levoton olo ensin, mutta minulle tuli nuo sanat, tuli syvä levollinen olo, saan levätä hänessä. Jumala huolehtii minusta. Jeesus sanoi: Lepää minussa! Olin ollut juuri 12-15.4.96 siellä Venäjän matkalla. Ei minun tarvitse heti lähteä minnekään, saan levätä, saan levätä!

1-5.5 1996
Olin Eijan ja muiden kanssa taas Venäjällä. Siastroi – Kirisi - Budokos. Vastustusta oli paljon, mutta Herra on voimallinen.

14.5.1996
Tuli rukouskokouksessa Pyhän Hengen antamat sanat: Avatkaa silmänne näkemään! Piirtäkää syvälle sydämeen!

15-20.7.1996
Aktioviikko Kirisissä
Kirisissä ensimmäisenä aamuna, Rukoilin: Herra, auta meitä täällä! Kun täällä on niin vierasta ja kaikki on uutta. Herra puhui minulle selkeästi kuultavin sanoin: Kari, älä pelkää!

Ja eräänä yönä tällä viikolla täällä Venäjällä näin unta: oli joki, joka virtasi, istuin veden päällä, olin niin kuin liukumäessä. Takanani oli valkoinen hevonen, se juoksi veden päällä. Edessäni oli monta erilaista lammasta uimassa, jotkut sarvipäitä ja näkyi vain sarvet veden pinnalla. Kuljimme jokea pitkin joka sitten muuttui tieksi ja alamäki, josta laskin samalla tavoin kuin joessa. Mutkassa oli lapsia pulkkamäessä, varoitin heitä, että voivat jäädä auton alle jos keskellä tietä laskevat mäkeä.

29.7.1996
Jes.45:1-3 ” Näin sanoo Herra:… Minä kuljen sinun edelläsi. Vuorimaat minä tasoitan, pronssiovet murran, rautateljet isken irti. Minä annan sinulle aarteet pimeistä piiloistaan ja kalleudet kätköistään, jotta oppisit tietämään, että se, joka sinua nimeltä kutsuu, olen minä Herra, Israelin Jumala”

24.8.1996
Jo kaksi kuukautta ilman lääkkeittä, Kiitos Jumalalle parantumisesta! Astma on poissa!

15.4.1997
Näin unta: oli kiikkutuoleja, tyhjiä, sen takia, että ihmisiä kuoli. Ja ne lisääntyivät niin, että niitä oli kymmeniä tyhjiä kiikkutuoleja. Eli, kun uskova jää toimettomaksi ja halusi vain katsella kun muut tekivät työtä, he niin sanotusti kuolivat. Eli istuivat ja keinuivat helppoa katselijan ja arvostelijan roolia, tekemättä tai antamatta mitään seurakunnan kasvun hyväksi. Eivät evankelioineet, eivät lähteneet uskossa liikkeelle.

20.4.1997
Tulimme Lähetyskonferenssista, kiitos Jumalalle, todella koskettavasta Mikael Torstenssonin puheesta: Marttyyrien kuvaus, islamilaisen maailman herätys.
Joutukaa sielut on aikamme kallis….. Olimme tänään laulamassa Raamattuopiston kuorona Helsingissä lähetyskonferenssissa.

Ei kommentteja: