Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö

Hoos. 10:12 Kylväkää itsellenne vanhurskauden kylvö, niin saatte leikata laupeuden leikkuun. Raivatkaa itsellenne uudispelto, silloin kun on aika etsiä Herraa, kunnes hän tulee ja antaa sataa teille vanhurskautta.

Jes. 62:10 Käykää, käykää ulos porteista, tasoittakaa kansalle tie, tehkää, tehkää valtatie, raivatkaa kivet pois, kohottakaa lippu kansoille
62:11 Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun pelastuksesi tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
62:12 Ja heitä kutsutaan "pyhäksi kansaksi", "Herran lunastetuiksi"; ja sinua kutsutaan "halutuksi", "kaupungiksi, joka ei ole hyljätty."


2Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

2Piet. 1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.

Kun Jumala jotakin puhuu, hän myös toteuttaa sen niin kuin hän on puhunut. Jos olemme kuuliaiset hänelle, saamme myös niittää.
Kun Jumala antaa näyn jostakin - hän myös odottaa, että toimimme hänen meille antaman näyn mukaan.
Meidän tulee kylvää myös siihen näkyyn ja pitää kiinni siitä, että saamme myös leikata.

Kymmenyksistä Raamattu puhuu näin: Mal. 3:10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.

Meillä on oikeus odottaa siunausta elämässämme, kun olemme kylväneet ja antaneet Jumalalle myös omista varoistamme. Vaikka oikeastaan silloinkaan ne varat eivät ole olleet meidän itsemme omat.

Kun olemme ahdistuksissa tai meitä koetellaan - saamme olla luottavaisella mielellä, hän vastaa ja pitää huolen meidän jokapäiväisistä asioista.

Tässä menneellä viikolla saimme kokea Jumalan huolenpitoa konkreettisesti. Meillä oli tarpeita, joita tarvitsimme ja me rukoilimme ja sanoimme Jumalalle: Sanot Sanassasi: Koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti (Mal.3:10) Samana päivänä Jumala ilmestyi konkreettisella tavalla ja antoi ruokaa ja rahaa.
Sanoin Jumalalle, että Sinä tiedät meidän osoitteen ja tilinumeron. Minun ei tarvitse kertoa tarpeestamme kenellekkään.

Minä kiitän Jumalaa siitä, että hän on meidän Huolenpitäjämme! Hän ei petä niitä, jotka häntä etsivät ja turvautuvat häneen.
Kiitos kaikesta huolenpidosta1


Kuuliaisuus Jumalaa kohtaan antaa turvallisen elämän, sillä hänen armonsa on pitää meistä huolen.

Fil. 4:12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
4:13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
4:14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni


1Kor. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

Rukouspalvelun aikana tuli tiedonsanoja eri sairauksista tai tarpeista. Ensimmäinen nainen joka tuli rukouspalveluun sai kokea parantumisen. Nainen sanoi, että hänen vasen käsi ei nouse vaakatasosta korkeammalle. Mika rukoili hänen puolestaan ja nainen kaatui lattialle. Myöhemmin hän tuli todistamaan, että käsi on kunnossa eli parantunut ja nosti kätensä kohti taivasta ja ylisti Jumalaa!

Toinen naishenkilö koki parantumisen polven kivuista. Kiitos Jeesukselle!


Ef. 1:6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
1:7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
1:11 Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
1:12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
1:15 Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
1:19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
1:20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
1:21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
1:22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.


Ei kommentteja: