Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

keskiviikko 15. elokuuta 2012

Elämän valinnat

Ps. 23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

On erittäin tärkeää oikeat elämän valinnat. Jo lapsuudessa tai nuoruudessa tehdyt kaverivalinnat voivat vaikuttaa elämän suuntaan. Joutuessa/ajautuessa väärään kaveripiiriin se voi viedä monenlaisiin elämää hajottaviin tekoihin.

Tänään käydessämme ystävää hakemassa juna-asemalta, satuimme yhden elämäntilanteen todistajiksi. Eräs henkilö oli joutunut kaveripiirin satuttamaksi. Aikomuksena hukuttaa tämä henkilö, mutta onneksi he olivat epäonnistuneet yrityksessään. Vaatteet oli likomärät, ruhjeita päässä ja selässä, mutta pelastui jotenkin tilanteesta ja saaden apua. Tämä henkilö pyysi kutsumaan poliisit paikalle, että voivat saattaa ko. kaveripiirin vastuuseen teoistaan.

Kerrottuamme hänelle, että Jeesus voi auttaa pelastamaan tällaisista tilanteista, hän sanoi kyllä minä tiedän ne jutut. Mutta kuitenkin tässä tilanteessa, hän ei ollut vielä valmis kohtaamaan Pelastajaa.

Toiseksi tuli selväksi se, ihmisten välinpitämättömyys auttaa tällaisia henkilöitä. Hän kertoi pyytäneensä usealta apua, mutta turhin tuloksin.

No, poliisit tuli paikalle ja tämän ko. henkilön asia alkoi rullata eteenpäin.
Mutta henkilökohtainen Jumalasuhde ei vielä saanut vastakaikua. Mutta mikä on varmaa - hän voi tilanteen tullessa, huutaa avuksi Jeesusta pelastajakseen. Ja uskon, että silloin Jeesus tulee hänen Herrakseen ja Vapahtajakseen /Pelastajakseen.

Uskovallakin tulee aikoja ja hetkiä, jolloin voi tulla näitä pimeitä laaksoja, mutta hän tietää: En pelkää, sillä Hän, Jeesus on turvani ja Pelastajani. Ps. 23:4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

On siis tärkeää, millaisissa joukoissa me vaellamme. Vaellammeko maailmassa vai pelastettuina maailmasta. Vaikka elämmekin maailmassa, emme elä maailman ihmisten tavoin. Joh. 17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. 2Tess. 3:3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta. .

Paha ei siten enää vallitse meitä, me joudumme elämään tässä maailmassa. Mutta Jumala varjelee meitä pahasta. 1Kor. 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Joh. 15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.

Ei kommentteja: