Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

tiistai 26. huhtikuuta 2022

Päivä päivien joukossa

5Moos. 33:25 Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.

Meillä on täällä ajassa päiviä, jotka ei aina ole miellyttäviä, mutta kaikki on Herran kädessä. Tuntuipa miltä tahansa, Tunteet tulee ja menee, mutta Herran armo meitä kohtaan ei muutu.
Koska Jumala on luvannut pitää meistä huolen.
Saamme olla turvallisella mielellä

Sananl. 9:11 "Sillä minun avullani päiväsi enenevät ja jatkuvat elämäsi vuodet.

Näinä päivinä ihmiset kuuntelevat sodan melskeestä, koska se on nyt lähempänä. Ukrainan sota, jonne Venäjä hyökkäsi, ilman mitään konkreettista syytä.
Vaikuttaa myös meidän Suomalaisten elämään. Muistissa on toinen maailmansota, olihan isämme siinä sodassa mukana taistelemassa.
Arvaamaton Venäjä ei ole kuitenkaan saanut sitä voittoa, mitä se lähti tekemään. Arvio Ukrainan puolustautumisesta taisi mennä pieleen.
Tämä arvaamattomuus on saanut Suomalaiset arvioimaan asioita aivan uudesta näkökulmasta.
Nato-keskustelu on saanut paljon huomiota.

Täytyisi kuitenkin muistaa, miten presidentti Kyösti Kallio rukoili 1939
Ja sai aikaan Suomalaisten polvistumaan ja rukoilemaan Jumalaa, että hän auttaisia Suomalaisia sodassa. Jumala kuuli rukoukset ja Suomi sai pitää itsenäisyytensä.

Tänäkin päivänä on syytä polvistua ennen kaikkea Jumalan kasvojen eteen ja rukoilla viisautta ja taidollisuutta.
Paras apu tulee Herralta, joka on Kaikkivaltias Jumala. Kuningasten Kuningas ja herrojen Herra.
1Tim. 6:15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,

Sen lisäksi on hyvä olla myös muita suunnitelmia, jotka tulee meille kun rukoilemme viisautta Jumalalta.
Nato voi olla se suunnitelma. Mutta ennen kaikkea meidän on polvistuttava Jumalan kasvojen eteen ja pyydettävä sieltä viisautta.

Presidentti Sauli Niinistöllä pitäisi olla nyt samaa viisautta kuin oli presidentti Kyösti Kalliolla. Hän pyysi rukoilemaan Jumalaa! Joka auttaa meitä kun teemme parannusta ja käännymme Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä!

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

1Tess. 5:18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

Ilm. 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.

Ei kommentteja: