Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 21. heinäkuuta 2019

Armahdettu on Vapaa!

.1 Kor. 4:3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,


Siinäpä se! Jos tuomitsen itseäni, oletan, että muutkin tuomitsevat. Uskonko todellisesti, että syntini ovat sovitetut, ja että olen vapaa menneestä elämästä. Oletanko, että kun aikanaan menen Kristuksen tuomioistuimen eteen, ne kaikki ovat siellä vastassa? EI OLE, Hän sai voiton, kuoli pois vanhan ihmiseni ristillä ja uskottuani sovituksen sanan, se tuli voimaan kohdallani.
Se, mikä minua odottaa, on palkka Kristuksessa tehdyistä jokapäiväisistäkin hyvistä teoista.
Tässä elämässä tulisi vähät välittää siitä mitä oletan toisten minusta ajattelevan! Elän tämänkin päivän kiitollisena elämästäni ja siitä mihin minut luotiin. Nostan hattua itselleni, mistä kaikesta olen selvinnyt ja läpi käynyt.
Sisimmässä soi laulu: oi tuo rakkaus, armon ihanuus, ristillä Jeesus sai voiton synneistäin😊


2 Kor.2:5 Mutta jos eräs on tuottanut murhetta, ei hän ole tuottanut murhetta minulle, vaan teille kaikille, jossakin määrin, etten liikaa sanoisi.
2:6 Semmoiselle riittää se rangaistus, minkä hän useimmilta on saanut;
2:7 niin että teidän päinvastoin ennemmin tulee antaa anteeksi ja lohduttaa, ettei hän ehkä menehtyisi liian suureen murheeseen.
2:8 Sentähden minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta häntä kohtaan;
2:9 sillä sitä varten minä kirjoitinkin, että saisin nähdä, kuinka te kestätte koetuksen, oletteko kaikessa kuuliaiset.
2:10 Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut - jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa - sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä,
2:11 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

Kun ihminen tekee syntiä ja hän tunnustaa syntinsä niin Jeesuksen veri puhdistaa hänet. Silloin hän saa olla vapaa ja synti ei enää sido häntä.
Tässä Paavali kehoittaa tällaiselle ihmiselle täytyy myös antaa anteeksi eikä "vainota" häntä, vaan häntä tulee rakastaa.

Missä synti on tunnustettu ja hylätty, siinä ei enää syntiä ole ja hän on päässyt vapaaksi. Hänet on armahdettu - täysin vapaaksi. Hänen ei tarvitse sanoa armahdettu syntinen. Mutta hän on vapautettu eli armahdettu.

Room. 6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!


Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

1Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.

Room.6:22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme

Ei kommentteja: