Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 12. toukokuuta 2017

Uusi päivä

Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
Johannes 21:22 FB38


Tässä on Jeesuksen kehoitus meille tänä päivänä: Seuraa sinä minua, miksi kyselet tai olet kiinnostunut mitä toiset ajattelee tai toimii tai uskoo. Emme voi tietää mitä toisen ihmisen sisimmässä on.
Jeesus sanoo: Seuraa sinä minua!

Usko Jeesukseen on henkilökohtainen suhde. Meitä kehotetaan evankelioimaan, parantamaan, vapauttamaan jne. Mutta lopputulema on jokaisen henkilökohtainen suhde, joka ratkaisee.

Jos aletaan oppikysymyksistä kiistellä ja kaikessa puheessa tuoda julki, minä olen oikeassa, se ei auta ketään.

Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
Tiituskirje 3:8‭-‬10 FB38


Tässäkin kehoitetaan vain meitä itseämme karttamaan harhaoppista. Miten heille käy? Mitä se sinuun koskee, seuraa sinä minua sanoo: Jeesus!
Rakkaudessa vaeltaminen on ehkä kaikkein vaikein tehtävä, jos emme ota huomioon sisariamme ja veljiämme niinkuin Jeesus.
Oppikiistoja rakastavat ovat jo harhassa, koska pysyvät niissä, eivätkä harrasta hyviä tekoja.

Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.
Tiituskirje 3:14 FB38


Rauhallista viikonloppua siskot ja veljet!


Ei kommentteja: