Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

maanantai 19. heinäkuuta 2021

Jumalan luomakunta

2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja. 3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle. 4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi. 5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan. 6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan. 7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
Psalmit 19:2‭-‬7

Ihmeellinen on Jumalan suunnitelma. Hän on luonut taivaan ja maan, auringon ja kuun jne.
Hän loi ihmisen omaksi kuvaksensa ja Hän rakastaa kaikkea luomaansa.

Ymmärrämmekö me olla kiitollisia?
Pidämmekö tätä kaikkea luotua itsestään selvyytenä?
Aurinko antaa valoa ja elämää!
Sillä ilman auringon antamaa valoa ja lämpöä elämää ei olisi.
Kaiken Hän on tehnyt kauniisti aikanansa..

~ Tänä kesänä olemme saaneet ylen määrin nauttia auringosta🌞 Puhuttelee! On kuin ilon tuoja! Liika helle on tukalaa, mutta valo ja kirkkaus piristää mieltä. 😍

34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. 36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? 37 Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? 38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Markus 8:34‭-‬38

Ihmisen pelastuminen on suuri ihme, sen Jumala suunnitteli jo aikojen alussa.
Uskomalla Jeesuksen sovitukseen syntiemme sovittajana, me pelastumme. Sillä ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen.
Mutta Jeesus tuli, että meillä hänessä olisi elämä. Yltäkylläinen elämä.

Minä en häpeä evankeliumia, sillä siinä on voima tunnustaa myös ihmisten edessä. Sillä jos minä häpeän tunnustaa uskoani Jeesukseen, Jeesus häpeää tunnustaa minua Jumalan edessä.

38 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Markus 8:38

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Roomalaiskirje 1:16

Ei kommentteja: