Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

keskiviikko 14. huhtikuuta 2021

Tuomarit

Jaak.4:7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

Jaak.4:11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

Tänä päivänä, niinkuin jokaisena aikana, tämä sana on tärkeää muistaa!
Miten me toisiamme tuomitaan milloin missäkin asiassa, korottaen itsemme ylemmäksi muita.
Se on Jumalan silmissä kauhistus.
Meidän tulisi uskovina olla tämän arvostelun yläpuolella.
Jumala on, joka tuomitsee ja jättää oma tuomitseminen pois, sillä millä toista tuomitaan, siitä meidät tuomitaan, sanoo laki.

Vaikka elämmekin armon aikaa, lakia ei mitätöity, - vaan Jeesus täytti lain jokaisen piirron.
Vain Jeesus on täyttänyt jokaisen lain kohdan, hän on synnitön, mutta me emme ole synnittömiä.
Meillä ei ole oikeutta tuomita ketään, se on Jumalan asia.

2Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3:3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

Rukouksemme on nyt se, että meidän tulee olla yksimieliset ja auttaa toinen toista.
Ei ole enää aikaa olla itsekäs, vaan olla yheydessä toisiin uskoviin. Rukoilla, anoa Jumalalta viisautta toimia.
Meidän on aika nousta tuomaan Jumalan sanaa rohkeasti esille, sillä aika on paha.
Oppiriidat tulee jättää ja olla samassa hengessä.
Jumala auttakoon meitä olemaan yksimielisiä!

1Piet. 3:8 Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.
3:10 Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
3:11 kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
3:12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."

On aika herätä!
Seuraava laulu, joka on tässä puhuu enemmä kuin tuhat sanaa,

Ei kommentteja: