Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Sillä aika on paha

Ef.5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
5:12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
5:14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
5:15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.


Uutiset maailmalta on aika tavalla murheelliset:


* Egyptissä kaksi kirkkoihin kohdistunutta pommi-iskua – Tantan kaupungissa kuoli ainakin 25 ja yli 60 loukkaantui

* 4 kuollut Tukholmassa tapahtuneessa terrori-iskussa, 15 loukkaantui.

* Ilmaisku tappoi 18 ihmistä Idlibin maakunnassa Syyriassa

* Kaasu tappoi arviolta yli 70 ihmistä kaupungissa, joka on kapinallisten hallinnassa. Iskusta tihkuneiden tietojen mukaan uhrit kärsivät muun muassa hengitysvaikeuksista, oksensivat ja kouristelivat.

WHO:n mukaan on hyvä syy epäillä, että kyseessä oli kemiallisilla aseilla tehty hyökkäys.

* Pietarin metrossa räjähdys, 11 kuollut – näin illan tapahtumat etenivät

* Nizza, Berliini, Lontoo, Tukholma. Neljällä ajoneuvon voimin tehdyllä hyökkäyksellä on muutakin yhteistä kuin juonen kulku. Noudattivat samaa kaavaa. neljän hyökkäyksen käsikirjoituksessa oli sama juoni.

* Ihmisoikeusjärjestöt tuomitsivat Hamasin eilen toimeenpanemat 3 ihmisen teloittamisen hirttämällä syyttäen heitä yhteistoiminnasta Israelin kanssa.

* Egyptissä kaksi itsemurhaiskua kirkkoihin – ainakin 36 kuollut
Räjähdyksissä on kuollut kymmeniä ihmisiä. Mikään taho ei ole kertonut olevansa räjähdysten takana.


Ilm. 15:1 Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.

Ilm. 9:12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!"-huutoa tämän jälkeen.

Ilm. 8:13 Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!


Ilm.11:10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
11:11 Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
11:12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
11:13 Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.
11:14
Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian.

Ilm.3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"




Ei kommentteja: