Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

torstai 13. lokakuuta 2016

Muistoja menneiltä ajoilta

10.11.1991

11.40
Irti lamasta
Aurinko paistaa, lumenhärmän valkoinen maa, valoisaa, vain –1 aste pakkasta. Talitiaiset lentelevät ruokailemassa, posti tuli luukusta sisään. Työttömyysaika jatkuu edelleen, mutta jotain uutta on tullut elämään. Jeesus pelastaa, Jeesus uudistaa siinä meillä on toivoa paremmasta. Kiitos Jumalalle, Hän antaa toivon, pelastuksen tästä lamasta. Niin henkisestä, kuin aineellisesta lamasta. Jumalan voima on kaikkea ymmärrystä ylempi. Hänessä on kaikki mitä me tarvitsemme. Jumala antaa meille uuden elämän, uuden mahdollisuuden Jeesuksen kautta. Kiitos lamasta, että sain uuden mahdollisuuden tuntea Jumalan rakkauden voiman ja pelastuksen. Sinäkin voit saada sen, jos vain otat vastaan Jumalan kutsun. Hän antaa elämisen laadun ja menestymisen mahdollisuuden Jeesuksen seuraamisen kautta.

Seppo Kohvakan laulu
”Herra auta mua, rukoilen uutta voimaa, yksin en enää jaksa eteenpäin. Herra heikko oon, johda mua matkallani, muuten taipaleelle jään, mä luulin ennen kaiken yksin voi, uskoin oma apu paras on, vaan viimein tunsin, omat voimat loppu on. Siksi eteesi mä polvistun ja pyydän Jeesus auta mua. Herra pimeä on yhä polku edessäni, vain sinun seurassasi uskallan. Herra kätesi kun mä tunnen kädessäni, tiedän vielä aamun koittavan. Mä luulin ennen kaiken yksin voin, uskoin oma apu paras on, vaan viimein tunsin omat voimat loppu on . Siksi eteesi mä polvistun ja pyydän Jeesus auta mua. Siksi eteesi mä polvistun ja pyydän Jeesus auta mua!”

12.11.1991

10.45
Pelastus on ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Neitseestä syntyneessä, ristillä kuolleessa ja ylösnousseessa Jeesuksessa.
Sinä et voi olla kristitty, ellet sinä usko Jeesuksen syntyneen neitseestä? (teksti: Hyvä Sanoma lehdessä, Matti Vuorinen)
Sillä jos Jeesus olisi syntynyt samalla tavalla kuin muutkin ihmiset, hän olisi silloin myös syntinen niin kuin mekin. Mutta koska Hän on syntynyt neitseestä, Jeesus on Pelastaja meille. Siinä on uskon Sana Jumalalle on kaikki mahdollista. Kaikki!!

****

Sinä, joka ehkä olet loitonnut uskonelämässäsi, tänään on uusi mahdollisuus palata. Jumala on uutta luova Jumala ja haluaa vetää sinua lähemmäs itseään.
Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin!
Palaa jo tänään Jeesuksen luo, hän auttaa sinua.

Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."


Jes. 12:3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Jes. 44:3 Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle

Jes. 58:11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.



Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.

Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.




Ei kommentteja: