Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 15. toukokuuta 2015

Älkää menneistä välittäkö

Jes. 43:18
Älkää entisiä muistelko, älkää menneistä välittäkö.
43:19 Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.
43:20 Minua kunnioittavat metsän eläimet, aavikkosudet ja kamelikurjet, koska minä johdan vedet korpeen, virrat erämaahan, antaakseni kansani, minun valittuni, juoda.


Näin sanoo Raamattu: Älkää menneistä välittäkö! Äläkä muistele menneitä!
Jotkut muistelevat menneitä ja varoittavat niistä. Jotkut ajattelevat tietävänsä paremmin mitä voi tehdä tai keiden kanssa yhteistyötä voi tehdä.
Kun on pari kertaa nähnyt ihmisen, voi sanoa mitä miehiä ollaan.
Mutta Jumala ei ajattele näin, hän ainoastaan varoittaa: Älkää entisiä muistelko - älkää menneistä välittäkö! Katso minä teen uutta!

Olla kuuliainen Jumalalle on ensiarvoisen tärkeää. Mitä Jumala käskee tehdä. Luottaa siihen, että hän tietää mikä on meille parasta.
On oltava "hereillä" ja kuunneltava Jumalaa, mitä hänellä on meille uutta.

Jos onkin joku asia mennyt "pieleen" tai toisin kuin olisi ajatellut, ei se silti merkitse, etteikö Jumala voisi kääntää sitä hänen työsä eteenpäin menoksi. sillä Raamatussa sanotaan myös näin: Room. 8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut

Ja toisessa kohtaa sanotaan: Jer. 18:4 Ja jos astia, jota hän valmisti, meni pilalle, niinkuin savi voi mennä savenvalajan käsissä, niin hän teki siitä taas toisen astian, miten vain savenvalaja näki parhaaksi tehdä.

Olla Jumalan käytössä on parempi kuin olla tekemättä mitään, sillä Hän sanoo myös näin: Matt. 25:18 Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.
25:24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25:24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
25:25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
25:26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
25:27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen


Ei pidä pelätä ja kätkeä sitä, minkä on Jumalalta saanut, vaan tehdä niin hyvin kuin osaa. Jumala näkee kaiken ja palkitsee ne, jotka tekevät aidosti ja rohkein mielin sen miten osaavat.

Elämän kouluun kuuluu myös vaikeudet, niiden kautta opimme ja ymmärrämme paremmin myös kanssamatkaajiamme.

On helppoa olla arvostelemassa toisten tekoja, mutta itse ei tee mitään.
Elämä on meille annettu evankeliumin levittämiseen niille, jotka eivät vielä tunne Jeesusta.

Sillä Raamattu puhuu meille: Kaikki jotka ovat syntiä tehneet ovat Jumalan kirkkautta vailla. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa. Raamattu myös sanoo: Jokainen joka huutaa avuksi Jeesuksen nimeä - pelastuu!

Tätä haluamme olla kaiuttamassa niin kauan kuin elämme. Jumala antakoon siihen voiman ja rakkauden. Ja keiden kanssa sitten kulloinkin olemme tekemässä tätä työtä, sillä evankeliumin levittäminen on yhteinen kaikille uskoville.

Ole siunattu!

Ei kommentteja: