Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Invaasio / Invasion, Outbreak

Kirjoitettu 23.3.2014, puhe seurakunnalle

2Tess. 1:3-7
1:3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä, 1:4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä 1:5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin, 1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, 1:7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa


- Perjantaina lukiessani erästä päivitystä ja kommentointeja siinä, tuli mieleen sana:Invaasio, tutkin mitä se tarkoittaa:
- Invaasio (invasion, outbreak); Puhkeaminen, syttyminen,leviäminen, aalto, voimakas lisääntyminen, massaesiintyminen!

- Mitä tapahtuu kun Jumala ilmestyy väkevyydessään ja voimassaan?
Jotakin erinomaista puhkeaa - purkautuu -syttyy - lisääntyy voimakkaasti - tapahtuu massaesiintyminen.

Mitä kaikkea se voisi tarkoittaa?
Massaparantumiset, ihmiset täyttyvät Pyhällä Hengellä ja tulella, parannuksen tekeminen lisääntyy sillä pyhyyden ilmapiiri tekee sen, ihmisiä pelastuu runsaasti, näkymät voivat muuttua hetkessä kun Jumalan suuruus tulee näkyvällä tavalla esiin


- Nyt on Suomessa nuoren polven "liikekannalle" pano. Kun he lähtevät liikkeelle antautuneina Jumalalle - tapahtuu näitä asioita!

Hes. 44:4 Sitten hän vei minut pohjoisportin kautta temppelin edustalle, ja minä näin, ja katso: Herran kunnia täytti Herran temppelin. Niin minä lankesin kasvoilleni.


- Näinä päivinä Pensacolassa tapahtuu: Tilaisuuksissa on ainutlaatuinen Jumalan pyhyyden ilmapiiri.
- Ihmiset tekevät sankoin joukoin parannusta.
- Mekin olemme rukoilleet herätystä ja että Jumala ilmestyisi väkevämmin kuin koskaan ennen

- Eräs sisar oli lauantaita vasten yöllä nähnyt unen : Ihmeellistä minä näin viime yönä unta, oli Jumalan valtava pyhyys seurakunnassa kun kävelin sisään lankesin kasvoilleni maahan se oli valtavaa kokea.

2Aikak. 16:9 a Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle.

- Jumala on halukas auttamaan niitä, jotka ehyellä sydämellä tahtovat antautua Jumalalle.

Jes. 40:9 Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!" 40:10 Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.


- Nouse, ole rohkea, sillä Herra ilmestyy
- Hänellä on palkka mukanansa! Meidän ei tarvitse arkailla eikä pelätä, kun teemme hänen tahtonsa mukaan!

Ps. 93:5 Sinun todistuksesi ovat aivan vahvat, pyhyys on sinun huoneellesi arvollinen, Herra, hamaan aikojen loppuun.
- Rukouksemme siis on, että Jumalan voima ilmestyy kaikessa mitä teemme ja tulemme tekemään.


***********************************

Kirjoitettu 26. toukokuuta 2007, mutta sopii myös tähän ajankohtaan seurakunnissa:

Seurakunta on suoja: Sitoutuminen, yhteys, rakkaus

Heb.10:19-24
"Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;"


キ Meillä on luja luottamus siihen, että Jumala kuulee rukouksemme. Sanoohan Raamattu, että Jeesus rukoilee meidän edestämme.

キ Saamme käydä hänen eteensä täydessä uskon varmuudessa. Saamme olla rohkeita, koska Jeesus on edeltä mennyt taivaaseen Isän luo ja on meidät kutsunut olemaan yhteydessä hänen ja toinen toisemme kanssa.

キ Valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin.
キ Sitoudutaan Herraan Jeesukseen ja tulkaamme seurakuntaan kokemaan sitä yhteyttä ja rakkaudellista ilmapiiriä, mitä usko Jeesukseen saa aikaan.

キ Eläkäämme anteeksiantamisen hengessä, sillä rakkaudellisuus ja anteeksi antaminen luo yhteyttä
キ Me saadaan etsiä Herraa ja hänen tahtoaan yhdessä ja kun rukoilemme
キ Herra sotii puolestamme: Joosua 23:10 ”Yksi ainoa mies teistä ajoi pakoon tuhat, sillä Herra, teidän Jumalanne, soti itse teidän puolestanne, niinkuin hän on teille puhunut.”

キ Seurakunta on silloin suoja maailmaa ja maailman henkeä vastaan.
キ Me pidämme toisistamme huolta, tunnemme toisemme, kun olemme paljon yhteydessä toisiimme.
キ Kerromme luottamuksellisesti asioitamme ja rukoilemme yhdessä
キ Saamme voittoja hengen maailmassa, jotka toteutuvat sitten näkyvässä maailmassa
キ Mielestäni rukous - ja ylistyskokous on seurakunnan tärkein kokous, johon jokaisen seurakuntalaisen tulisi tulla.
Leirin ulkopuolella - seurakunnan ulkopuolella

キ 4 Moos.11:1-4 ”Mutta kansa tuskitteli, ja se oli paha Herran korvissa. Kun Herra sen kuuli, vihastui hän, ja Herran tuli syttyi heidän keskellään, ja se kulutti ulommaisen osan leiriä.
Silloin kansa huusi Moosesta, ja Mooses rukoili Herraa; niin tuli alkoi sammua.
Ja sen paikan nimeksi pantiin Tabeera, koska Herran tuli oli siellä syttynyt heidän keskellään.
Mutta heidän keskuuteensa kerääntyneessä hylkyväessä heräsivät himot, ja niin israelilaisetkin rupesivat jälleen itkemään, sanoen: "Voi jospa meillä olisi lihaa syödäksemme!”


Kapina johtaa Jumalan kuluttavan tulen ilmestymiseen.
キ Leirin ulkopuolella ei ole suojaa, vaan on kaikenlaisten houkutusten armoilla ja johtaa usein myös hengelliseen kuolemaan.

キ 4 Moos.11:34 ”Ja sen paikan nimeksi pantiin Kibrot-Hattaava, koska sinne haudattiin kansasta ne, jotka olivat antautuneet halunsa valtaan.”


Rukoile ja sitoudu Jeesukseen
キ Joten rukoillaan ja sitoudutaan Jeesukseen, tullaan seurakuntaan kokemaan yhteyttä, jonka Jumala antaa, niille jotka uskovat.

キ Yhteisessä rukouksessa on voimaa, ja juoskaamme kestävinä:


キ Heb.12:1-4 "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"


© Copyright Kari P Kärkkäinen

**** Odotettavissa jotain suurta ja mahtavaa tänä kesänä, ilmoitamme siitä myöhemmin.
**** Todellinen liikekannallepano tapahtuu eli Invaasio: - Mitä tapahtuu kun Jumala ilmestyy väkevyydessään ja voimassaan?
**** Jotakin erinomaista puhkeaa - purkautuu -syttyy - lisääntyy voimakkaasti - tapahtuu massaesiintyminen.

Ei kommentteja: