Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

lauantai 23. helmikuuta 2013

Parantakaa sairaita!

Mark. 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Hes. 34:16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on

1Tim. 1:15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin
Jeesus tuli maailmaan sinun ja minun tähden. Hän kantoi Golgatan keskimmäisellä ristillä meidän syntimme ja sairautemme.

Mark. 2:3-5 3 ja he tulivat tuoden hänen tykönsä halvattua, jota kantamassa oli neljä miestä.
4 Ja kun he väentungokselta eivät päässeet häntä tuomaan hänen tykönsä, purkivat he katon siltä kohdalta, missä hän oli, ja kaivettuaan aukon laskivat alas vuoteen, jossa halvattu makasi.
5 Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi."


Tässä Markuksen 2 luvun evankeliumin jakeissa 3-5, miehet kantoivat halvaantunutta ja koska eivät päässeet väen tungokselta tuotua halvaantunutta suoraan ovesta, he veivät hänet katon kautta sisälle. Purkivat katon ja laskivat hänet Jeesuksen eteen. Jeesus näki mikä uskon teko, heillä oli, ja paransi tuon halvaantuneen. Samalla Jeesus antoi anteeksi, hänen syntinsä.

Evankeliumissa on voima tänäänkin, uskon kautta. Sillä Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, näin Raamattu sanoo: Hebr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Jo psalmin kirjoittaja sanoo: Ps. 103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,

Ps. 147:3 Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.

Otetaan uskossa vastaan, niin syntien anteeksiantamus kuin parantuminenkin. Uskon näin, että tulee tapahtumaan tulevina aikoina yhä enemmän parantumisia ja suuria ihmetekoja, näin Jumalan sana lupaa.

Joh. 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö
Mark. 16:17,18 17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


Rukoillaan erityisesti Suomen puolesta, että Herra ilmestyy ja tapahtuu ihmeitä ja parantumisia kaikkialla, missä evankeliumia julistetaan niin kuin se on kirjoitettu!
Ja kaikki, jotka ovat tulleet tänne muualta maailmasta, eri maista ja kansoista, he ovat tulleet tänne kuulemaan evankeliumin sanomaa! Lähetyskenttä on tullut meitä lähelle!

Mark. 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Pirkko Jalovaara GodTV

Ei kommentteja: