Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 17. toukokuuta 2019

Jumala johdattaa, kun me kuljemme rukoillen

15-20.7.1996

Aktioviikko Kirisissä
Kirisissä ensimmäisenä aamuna, Rukoilin: Herra, auta meitä täällä! Kun täällä on niin vierasta ja kaikki on uutta. Herra puhui minulle selkeästi kuultavin sanoin: Kari, älä pelkää!
Ja eräänä yönä tällä viikolla näin unta: oli joki, joka virtasi, istuin veden päällä, olin niin kuin liukumäessä. Takanani oli valkoinen hevonen, se juoksi veden päällä. Edessäni oli monta erilaista lammasta uimassa, jotkut sarvipäitä ja näkyi vain sarvet veden pinnalla. Kuljimme jokea pitkin joka sitten muuttui tieksi ja alamäki, josta laskin samalla tavoin kuin joessa. Mutkassa oli lapsia pulkkamäessä, varoitin heitä, että voivat jäädä auton alle jos keskellä tietä laskevat mäkeä.

29.7.1996

Jes.45:1-3 ” Näin sanoo Herra:… Minä kuljen sinun edelläsi. Vuorimaat minä tasoitan, pronssiovet murran, rautateljet isken irti. Minä annan sinulle aarteet pimeistä piiloistaan ja kalleudet kätköistään, jotta oppisit tietämään, että se, joka sinua nimeltä kutsuu, olen minä Herra, Israelin Jumala”

8.12.1996

Tänä viikonloppuna oli Hellä Karvosen Pyhän Hengen armolahja- seminaari. Oli mahtava viikonloppu. Naurettiin, itkettiin, puhuttiin uusin kielin, saatiin armolahjoja koko seurakunta jne. Rukoilimme kotona illalla ja puhuin kielillä ja Eija selitti: Avautuu ovi, joka on vielä suljettu….


13.1.1998

Kävimme 3.1.1998 Profeettakoulussa Helsingissä, Cityseurakunta Siionissa. Harold Eatman oli opettamassa USA:sta
Olimme rukoilemassa Kolareilla ja siellä rukoillessani erään sisaren puolesta näin: Kun valkoinen kyyhkynen kantoi kortta suussaan. Selitys: sisar kantaa pikkuhiljaa pari kortta kerrallaan. Hänellä on tehtävä seurakunnassa ja sukunsa keskellä. Hän itse epäili, ettei osaa tehdä mitään Herran työtä.
Toissa yönä näin unen: Jossa olin työssä kultaamassa lattiaa ja portaita. Rakennuksen alakerrasta johti portaat ylöspäin. Lattia ja portaat olivat päällystämättä. Ja ne päällystettiin kullalla. Kulta oli juoksevassa muodossa. Sitä kaadettiin astiasta lattialle ja paljain käsin levitin ja tasoitin. Massassa oli pieniä kokkareita. Jumala, kiitos, että saan olla Jeesuksen Kristuksen oma! Johdata askeleeni!
On turvallista olla kun käteni on Jeesuksen kädessä.

5.5.1998

Osmo Mielikäinen soitti ja tarjosi työtä Helsingistä, Iso Roban Lähetystorille minulle autonkuljettajan ja Eijalle Espoosta Soukan Lähetystorin myymälänhoitajan paikkaa. Kiitos Herralle!

9.5.1998

Nyt on asiat niin, että meidän tulisi saada asunto Espoosta. Silloin voisin aloittaa työt Iso Roballa autonkuljettajana.
En osaa kiittää niin kuin sydämessäni koen. Jumala on suuri ja mahtava, hän tietää tarkalleen asiamme. On turvallista olla Hänen kädessään.

13.5.1998
Asunto on irtisanottu Varkaudessa ja muutto saattaa tulla jo tässä kuussa, jos saadaan asunto siihen mennessä.
Mark. 1:17 Jeesus sanoi heille: Lähtekää minun mukaani. Minä teen teistä ihmisten kalastajia.


14.5.1998

Yöllä tuli mieleen jo vuosi sitten tullut profetia, jossa Aulikki Hautakoski puhui, että te lähdette pois Varkaudesta eteläsuomeen. Ja nyt se sitten on käsillä, kun vain saadaan asunto. Kiitos Jeesus kaikki järjestyy, kun Sinä itse Suuri Jumala olet asialla. Jumalalla on ajat ja hetket tarkasti tiedossa. Kunnia ja ylistys Korkeimmalle, Jeesukselle Kristukselle!! Halleluja!!

15.5.1998

Muistui mieleeni uni, jonka näin alkukuukaudesta: Olin kalassa ja sain kaksi isoa kalaa, toinen oli merkitty kala. Ja nyt kun ajattelen sitä unta, niin ne oli varmaan nämä työpaikat. Eijan oli se merkitty kala, sillä Eija sai siirron ja minä uuden työpaikan. Halleluja! Jeesus sanoi: Lähtekää, minä teen teistä ihmisten kalastajia!


4.1.1999

Olimme harjoittelemassa lauluja 10.1.99 pidettävään konferenssiin Pasilan urheiluhallissa. Harold Eatman kävi siunaamassa Sepon kanssa meitä ja profetoi: Poikani, Tulet laulamaan profeetallisia lauluja… ja että tulee voitelu. Laita haavojen päälle kätesi ja siinä on voitelu ja saavat rauhan joka sinullakin on.

3.3.1999

klo 18.00 alkoi järjestäytymiskokous Helsingin Cityseurakunta ry . Avajaiset ovat 11.4.1999 klo 18.00 Vuorikatu 17. Perustajajäseniä 21 henkilöä, toiminta alkaa 1.4.1999 ja sitten emme kuulu enää City Siioniin. Halleluja!! Viime yönä heräsin siihen kun lauloin unessa: Nyt vuosi on, vuosi Herran suosion, alas painetut hän nostaa….

Tässä vähän aikajaksoa meidän elämästä: Kari ja Eija Kärkkäinen 15.7.1996 - 3.3.1999 noin kolmen vuoden ajalta.
Jumalan johdatuksesta, rukouksesta, ilmestyksistä, profetioista...


Ei kommentteja: