Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

perjantai 15. maaliskuuta 2019

Uskon vahvuus koetellaan

Matteus 15:22-28
15:22 Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
15:23 Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme."
15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."
15:25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua."
15:26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille."
15:27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat."
15:28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.


Uskon vahvuus tulee esille seuraavista jakeista:

1. Jeesuksen Herraus (jae 22) Herra, Daavidin poika, armahda minua. (Tunnustaa Jeesuksen Herrautta)

2. Kestävyys (jae 23) "sillä hän huutaa meidän jälkeemme." (huutaa jatkuvasti, Jeesus auta!)

3. Nöyryys (jae 25) "Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua." (Kumartui Jeesuksen eteen)

4. Usko (jae 27) "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat." (Uskoo saavansa avun, koska penikoiden annetaan syödä murusia)

Jeesuksen vastaus Kanaanilaisen naisen uskoon ( jae 28)

15:28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Hebr. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Ei kommentteja: