Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äitien päivänä


Onnea vielä Äideille, näin viimeisellä tunnilla tänä päivänä. Lapset ovat Herran lahja, ja Jumalan siunaus elämässä.
Minulla itsellä ei ole lapsia, mutta rakastan heitä. Mutta jokaisella ihmisellä on äiti, koska ilman äitiä tai isää ei voi tulla uutta ihmistä.
Ps. 127:3 Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
1Moos. 33:5 Ja hän nosti silmänsä ja näki vaimot ja lapset ja kysyi: "Keitä ovat nämä, jotka ovat sinun seurassasi?" Hän vastasi: "Ne ovat minun lapseni, jotka Jumala on palvelijallesi lahjoittanut."
1Moos. 48:9 Joosef vastasi isälleen: "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut." Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät."


Psalmit:
127:1 Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
127:3 Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
127:4 Niinkuin nuolet sankarin kädessä, niin ovat nuoruudessa synnytetyt pojat.
127:5 Onnellinen se mies, jonka viini on niitä täynnä! Eivät he joudu häpeään, kun portissa puhuttelevat vihamiehiänsä.


Oma äitini kuoli jo 1971 66 vuotiaana, rauha hänen sielulleen. Meitä sisaruksia on yhteensä 8, joista minä olen seitsemäs. Äidillä oli paljon työtä, koska maataloudessa jokaisella oli paljon työtä tehtävänä. Myös sota-aikana äiti joutui huolehtimaan kuudesta lapsesta, vanhimmat lapsista olivat sodan syttymisen aikaan 3-, 4- ja 7 vuotiaita. Sotahan syttyi 1939, jolloin yksi lapsi syntyi ja sen jälkeen -41 ja -43. On ollut haastavaa koettaa pärjätä sodan melskeissä ja kaikessa työssä mitä lasten ja maatilan hoidossa on ollut.
Tänään vanhin lapsista on jo 81 vuotias ja voi sanoa, että on ollut Jumalan siunaus perhekunnan yllä. Kaikilla muilla sisaruksistani on lapsia, mutta minä en ole saanut heitä. Ja näin äitien päivänä sekin asia tulee mieleen, miksi?
Mutta kaikki on Jumalan kädessä ja olen oppinut tyytymään Hänen tahtoonsa.

Luuk. 18:16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Matt. 19:5 ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

Siitä olen todella kiitollinen, että olen löytänyt Jeesuksen!
Joh.1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä.
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Gal. 3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.


Ilman Jeesusta, elämäni olisi vaillinainen. Mutta koska olen saanut ottaa Jeesuksen sydämeeni, haluan elää myös Hänelle! Olkoon tämä joillekin rohkaisuna, joka kamppailee ehkä samanlaisten asioiden kanssa.

Mark.10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.


Jokaisella ihmisellä on tarkoitus elämälle.
Joh.6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."



Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Kol. 1:23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.






Ei kommentteja: