Kari Kärkkäinen

Kari Kärkkäinen
Pyhän Hengen tuli syttyköön

sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Kuuliaisuuden siunaus

1Sam. 15:22
Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

Room. 1:1-5 erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,


- Meidät on erotettu myös julistamaan evankeliumia
- Kuuliaisesti Herran äänelle

5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

- Mutta miten minä voin julistaa?
- Eihän minulla ole voimaa?
- Mutta Herra ei sitä kysy, sillä meidän ei tarvitse julistaa omassa voimassa!
Gideon on hyvä esimerkki siitä, miten me emmimme lähteä julistamaan. Keksimme verukkeita:
- Ei minusta ole tekemään …sitä ja tuota…

Tuom.6:14 Silloin Herra kääntyi häneen ja sanoi: "Mene tässä voimassasi ja vapauta Israel Midianin kourista; minä lähetän sinut." 6:15 Hän vastasi hänelle: "Oi, Herra, millä minä vapautan Israelin? Minun sukunihan on heikoin Manassessa, ja minä itse olen kaikkein vähäisin isäni perheessä."

6:16 Herra sanoi hänelle: "Minä olen sinun kanssasi, ja sinä voitat midianilaiset niin kuin yhden ainoan miehen."


- Mene tässä voimassasi, niin kuin Herra sanoi Gideonille!
- Silloin ei tarvitse mennä omassa voimassa – vaan Jumala antaa voiman!
- Uskon kautta me voimme mennä eteenpäin
- Kuuliaisesti ja tottelevaisesti Herran äänelle

Heb. 11:7 Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; ja uskonsa kautta hän tuomitsi maailman, ja hänestä tuli sen vanhurskauden perillinen, joka uskosta tulee.

Heb. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

2 Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

Gal. 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.


- Ja uskon kautta me pystymme Jeesuksessa toimimaan niin kuin Hän tahtoo.

Room. 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"


Vielä uutinen Israelista

Sama suomeksi

Ei kommentteja: